31 Ekim 2009 Cumartesi

PAZARLAMANIN HEDEFLERİ


Pazarlama fonksiyonunun rolü mevcut müşterilerinizi kaybetmeden alıcılar bulmaktır. Bir başka deyişle, bir işletmede pazarlama fonksiyonun sorumluluğu “pazarlar bulmak ve onları elinde tutmaktır”.

PAZARLAMA

• Mevcut müşterilere daha fazla miktarda ve sıklıkla satış yapmak

• Rakiplerin müşterisini çekmek ve kendi müşterisini rakiplere kaptırmamak

• Henüz ürünü kullanmayanlar alım yapmaya başlayınca kendi müşterisi yapmak

• Karlılığı sağlamak


Bu hedeflerin tümüne ulaşan bir işletme iyi bir işletmedir. Mevcut müşterilerine satışlarını hem sıklık hem de miktar açısından arttırır; rakiplerin müşterilerini kendi müşterilerini kaybetmeden kendine çeker; hiçbir müşterisi pazarı terk etmeden pazara yeni giren müşteriler için tek seçenek olur.; ve karlılığından ödün vermeden ilk üç amaca ulaşmada başarılı olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder